söndag, september 03, 2006

Den första veckan i mitt nya liv

Hohoho. Så skulle mitt nya liv börja i morgon. Måndag pilates, tisdag boxercise, onsdag eller torsdag konditionsträning, och fredag zengympa. Så sitter jag här med näsan rinnande, en hosta som skakar hela kroppen och ett huvud som håller på att gå i tusen bitar. Kaspian likaså, iaf hostan.
I morgon ska jag iaf till optikern. Har ju sett den där reklamen så många gånger "Engångslinser, nu också för dig med brytningsfel". Jippi! Pratade dock med optikern och beroende på hur mycket brytnignsfel jag har kanske de inte funkar. I såna fall blir det inga linser. Det är bara så himla skönt när man tränar att ha linser, så inte glasögonen glider av när man blir svettig på näsan.
Samtidigt borde det inte vara nåt problem att börja med månadslinser igen. Anledningen till att de var opraktiska var att jag sov på konstiga ställen, inte var hemma på flera dagar, kom hem så full att jag inte fick ut linserna och annat. Så är ju inte mitt liv nu. Jag går och lägger mig 22-23 i samma säng varje natt. Men jag har så snygga glasögon, så jag vill nog inte bli heltidslinsbärare.

2 Comments:

At 10:03 fm, Anonymous Anonym said...

Hehe, jag har fösökt flera gånger att få endagslinser. Men det går tydligen inte. Istället har jag fått tillåtelse från optikern att ha månadslinserna vid 30 tillfällen istället för i totalt 30 dagar från första linstillfället till sista. Snällt. Men jag håller med, du har skitsnygga glasögon!

 
At 10:27 fm, Blogger Veronika said...

sara: Det får min syster också. Kanske ska be snällt?

 

Skicka en kommentar

<< Home