torsdag, september 14, 2006

Första minuset med att ha barn

Fem månadet tog det. Och för första gången känner jag för att skänka bort Kaspian. Nej, inte på riktigt förstås, men för första gången känns det verkligen surt att behöva avstå från något roligt.
Jag har gjort mycket roligt på nationen. Alldeles absurt mycket roligt. Tror min roligaste tid är de fyra år jag pluggat i Uppsala, och under de åren har jag varit mer på Uplands än någon annanstans. Och det aaaaaabsolut roligaste jag gjort är nationsrallyt.
I år firar Uplands Nations Rally 50 års jubileum, vilket betyder att extra många lag kommer vara med, många gamla rävar, mitt gamla lag är i sin fullhet samlat och vill ha mig med, och det kommer vara värsta kalajsgasquen på nationen efteråt. Det kommer helt enkelt bli ett unr deluxe.
Och det värsta är? Johan har redan anmält sig med ett lag. Och någon måste ju passa Kaspian. Jag har inget emot barnvakter, det gick jättebra när Johans föräldrar passade Kaspian. Men här rör det sig om barnvakt från 7 på morgonen till sen kväll. Kör man bara rallyt är man väl klar vid 16, men man vill ju ändå inte missa festen.
*sucka*

8 Comments:

At 6:11 em, Blogger Anneli said...

Jag kan ju! Saknar Kasp så det gör oooont. römde inatt att jag hade ett barn som hette Shiloh. Och jag såg ut som Angelina Jolie. Håhåjaja. Men inte fick jag hångla med Brad Pitt inte. Men hursomhelst, är det det att han inte kan vara utan mamma och pappa så länge eller vad är problemet? Annars är ju Pernilla ändå där? :p

 
At 6:36 em, Blogger Veronika said...

anneli: Att ordna barnvakt är inget problem, men jag vill inte ge bort honom i över 12 timmar. Festen lär ju hålla på till midnatt, det blir ju 19 timmar. Det är typ 2 år i bebistid.

 
At 7:05 em, Anonymous Anonym said...

hej!
kommer en med en liten hälsning, nu kommer hösten i stora steg, det känns iallafall på morgonen, så snart kommer väl alla varma kläder fram ..
vi har börjat lite smått till trollet, hennes händer blir så kalla och röda ..
Ha en bra kväll .. och helg ..
Kram

 
At 7:23 em, Blogger Veronika said...

nettan: Det är riktigt jobbigt med vädret just nu. Ena dan står jag och huttrar för att det är för kallt, och andra dan svettas jag. Kaspian är nog ständigt underklädd, han äger inte ens en jacka. Fast han sitter ju alltid varmt på magen eller nedbäddad i vagnen. Tror nog han klarar sig. :)

 
At 8:04 em, Anonymous Anonym said...

Ha ungen i bärsjal och med hörselskydd så kan du festa nästan som förr. :)

 
At 8:25 em, Blogger Veronika said...

mimmi: Har faktiskt funderat på nån sån lösning. Det brukar vara ganska trångt i bilen, och jag vet inte hur nöjd han skulle vara med att sitta i en bil i nio timmar. Speciellt inte en bil som står stilla i långa stunder då vi löser rebusar.
Därför är det kanske rimligare att ta med honom på festen. Man får väl donera en ikea-barnstol till nationen, och sen låsa in honom i barförrådet när han somnat. Haha.

 
At 9:34 fm, Anonymous Anonym said...

kan ni inte ha honom i en tredje bil så han kan komma och hälsa på vid pausar och så? Är väl sånt man har föräldrar till :)

 
At 1:20 em, Blogger P said...

Anneli, kom hit så kaanske Veronika vågar lämna honom med mig en heeel dag... :p Jag har redan erbjudit mig, men icke.

 

Skicka en kommentar

<< Home