onsdag, augusti 30, 2006

Hopplöst att shoppa

Det går inte att handla saker längre. Idag skulle vi tex handla lampor. En lampa till mitt skrivbord, eftersom det är ruggigt mörkt att sitta och skriva utan lampa, och även titta efter sänglampor. Kom vi hem med det? Nej, vi kom hem med en lampa i form av en larv!
Jag har bara handlat linnen till mig själv på sista tiden. Kaspian däremot har fått så mycket fina kläder från affärer som tar mer betalt än hm om vi säger så. Idag var det club-dagar på just hm. Jag handlade för xxx kr. Femtielva saker till Kaspian, och en mascara till mig.
Även om jag bestämt mig för att köpa saker till mig så går det inte. Jag kommer hem med inredningsprylar och kläder till en 4,5 månaders bebis vars största lycka är att man hoppar i sängen med honom. Så onödigt! Tror ni han bryr sig om sina snygga katvig-kläder, designlampor och lamm-nallar?

7 Comments:

At 9:26 em, Blogger Erika said...

Det blir lätt sådär när man handlar, att man kommer hem med fel saker. Eller att man köper lite mer än man tänkt sig... Som när jag var på IKEA igår.

Tack för vykortet förresten! Låter som ni hade det soft på Gotland :)

 
At 10:15 em, Blogger Veronika said...

erika: Posten är duktiga. Jag kom ju inte ihåg din adress i huvudet direkt. Hehe. Jo, Gotland var soft, men det är så skönt att vara hemma.

 
At 11:41 fm, Anonymous Anonym said...

vad ehm spektakulärt du formulerar dig..
kul .)

 
At 11:59 fm, Blogger Veronika said...

ad: Jag fattar faktiskt inte vad du menar? Har jag skrivit konstigt?

 
At 2:10 em, Blogger Erika said...

Hehe, nej det är sant... Gatan var ju rätt i alla fall och första samt fjärde siffran i postnumret.

 
At 2:20 em, Anonymous Anonym said...

tja, nåt med bara att "4,5 månaders bebis vars största lycka är att man hoppar i säng med honom".. Så läste jag det iaf i mitt huvud även om det inte står så exakt ser jag nu. Glöm mitt inlägg jag ska vara tyst. Men förstå att jag hajade till.

 
At 2:58 em, Blogger Veronika said...

ad: Haha. Ja, det tänkte jag inte på. Då förstår jag att du hajade till. Nej, han tycker om att ligga i sängen och så hoppar man så han studsar upp och ner i sängen. Inget snuskigt, heller!

 

Skicka en kommentar

<< Home