söndag, augusti 20, 2006

Ny kärlek


Den här gången är det inga skor och ingen väska, det är tyvärr något betydligt dyrare. Det är en bärbar dator från Fujitsu Siemens och heter Lifebook P1510. Pytteliten, väger bara 1 kg. Den kan man ju faktiskt orka bära runt. Och när man öppnar den kan man vrida skärmen och slå ihop den och använda den som anteckningsbok. Ja, man använder en penna och skriver för hand. Och så sparas det i datorn. Galet bra!
Nu uppstår en intressant fråga. Var ska jag få tag på 18 000 kr? Jag har önskat mig den i mors dag-present, men Johan bara garvade. Och även om han sagt att jag kanske skulle få det vill jag ju inte vänta till i maj. Jag vill ha nu! 750 kr/månaden i två år är väl rimligare. Men jag har just, för två månader sen, slutat betala av på min "gamla" (3 år) bärbara dator.
Fan - när gick jag och blev materialist? Men kom igen! Den skulle få plats i handväskan. Så jäkla cool. Det här tål helt klart att fundera mer på. Är det verkligen kärlek, och inte bara en liten crush, svårt att veta så här samma dag, så kommer den bli min. För "jag tar vad jag vill ha, jag gör det natt och dag". Typ.

5 Comments:

At 12:39 em, Anonymous Anonym said...

Skriv något då. Snälla på gränsen till rara!

 
At 1:33 em, Anonymous Anonym said...

Jag tycker du ska köpa kärleken så att du kan blogga mer!

 
At 9:42 em, Anonymous Anonym said...

jag tycker att du/ni ska komma hem snart så att jag under helgen inte förgås av uttråkning ensam i en lägenhet i årsta :p

 
At 9:43 em, Anonymous Anonym said...

Äsch det där var helt klart en onödig pryl om du frågar mig ;-) Skulle jag helt klart spendera 18.000 kr på något vettigare ;-) Och aldrig ta det på kredit!

Kram från Jennie (som nu är tillbaka *s*)

 
At 8:49 em, Blogger Veronika said...

ad: De hade ont om datorer hos den 82-åriga farbron vi bodde hos i Visby. Sista dagen såg vi ett internet-café, men det kändes inte så viktigt.
mimmi: Bloggningen gör nog inte så stor skillnad. Eller, man kan ju ta med den, och ha mobilen som internet. Fast det är sablans dyrt.
pernilla: I'm back!
jenny: Du har rätt så klart. Jag har ju inte ens 18 000 kr, och hade jag det hade jag nog lagt dem på nåt annat.
Sara: Varför har du inte förfasat dig? Jag har väl inte skrämt dig helt från att tycka saker? :)

 

Skicka en kommentar

<< Home