tisdag, augusti 29, 2006

Semester dåligt för figuren

Ingen ordentlig sammanfattning av viktveckan. Gick upp 600 gram. *sur min* Men vad hade man trott med uteätande varje dag, glass nästan varje dag, och godis när man kände för det. Och allt fika! Gamlingar är så jobbiga, de trugar. Så jag äter typ massa kakor som inte ens är goda. För när gamlignar når ett visst mått gamlighet är de inte så bra på att baka längre. Blä. Nya tag nu, med andra ord.
Idag var jag även på Hennes. Har bara kollat hemsidan tidigare. Jag titttade på lokalerna och ställde lite frågor. Exp-tanten var jättetrevligt, och det var fint och hur lungt som helst (det blev värre på eftermiddagarna). I morgon ska jag boka tid på zen-gympan på fredag. Tihi. Och är det roligt blir det att köpa kort. Och sen blir det gymping fyra dagar i veckan - I tell you! För här ska det bli snyggt och väntränat! Fast det bästa är ändå att det ligger så himla centralt. Både Friskis & Svettis och Stallet ligger så långt bort att jag nog inte skulle orka ta mig dit.
Syrran är också sugen på att simma. Och ett 10-kort som räcker i ett år kostar 350 kr på Centralbadet (hittade ej nån officiell hemsida, och orkade inte leta så länge). Så lite badning ska nog hinnas med, det också.

Nu ska jag läsa uppsats som syrran skrivit. Hon bor hos oss i september. Och 1 oktober flyttar hon till Gamla Studentstaden. Grattis till bostaden, liten syster!