onsdag, juli 12, 2006

Vikten av att göra saker i rätt ordning

Vi har ju nu fått hem vår nya kyl/frys (i forts kallad kyl). Detta trots att den gamla är fullt fungerande. Vi tror dock att elförbrukningen kommer minska, och den gamla borde ju gå sönder nån gång. Fast pappas kommentar när han såg vår gamla kyl var: Varför har ni köpt en ny för? De här håller för alltid. Mina söta föräldrar har nämligen en likadan i extralägenheten.
Iaf så satte Johan in en annons på blocket att vår kyl var till salu. Samtidigt ställde vi den nya i rosa rummet tills vidare. Inte så smart. Idag ringde en person och ville ha kylen. Så jag och Anneli fick panikriva upp den nya kylen ur sitt emballage, panikdra bort gamla kylen. Fast det lyckades vi inte med, så jag ringde Johan som tog ledigt 30 min från jobbet och kom hem och gjorde det. Sen panikflyttade vi över allting till den varma kylen, med förhoppning om att skåpen snabbt blir kalla när det kommer in kalla matvaror däri. Nu panikfrostar vi av den gamla kylen. Och jag håller tummarna att köparen väntar ytterligare några timmar innan de kommer och köper.
Vill ju helst hinna rengöra också. Fast... vad förväntar sig folk för 200 kr? Vi vill ju egentligen bara slippa hyra släp för att köra den till sopen. Men för nån med dålig ekonomi är väl en kyl för 200 kr ett kap?

2 Comments:

At 11:18 em, Blogger Erika said...

200 spänn lät verkligen som ett kap!

Men ni har väl inte bara köpt ny kyl/frys för att ni vill att den ska dra mindre ström? I såna fall lär det väl ta ett tag att komma ikapp ekonomiskt för det man har lagt ut på den nya, och roligare saker kan man väl köpa.
Jag kom iofs inte hur er förra såg ut dock... Den kanske var sunkig även om den fungerade?

 
At 9:52 fm, Blogger Veronika said...

Den var iaf 30 år gammal. Och eftersom det var så bra rea (2300 kr) på den nya så blev det så. Och ja, den nya är så fräsch. Jag öppnar kylskåpsdörren ibland bara för att titta så fin den är inuti. ;)

 

Skicka en kommentar

<< Home