tisdag, juli 11, 2006

Det går inte fort, men framåt

Jag fick väl plugga till 10 iaf. Jag fick fram de Gournays tes Women are equal to men, och också hennes definition av equal. Att män och kvinnor är "lika bra", inte det att en riktigt bra kvinna kan vara lika bra som en medioker man, eller att kvinnor är bättre än män. Jag har även fått fram några argument ur argumentationen, och börjar få en struktur för uppsatsen klar för mig.
Tio vaknade lillponken efter sin morgonlur och ville ha brunch. Efter matningen skickade jag iväg barnvakten på promenad. Så nu är jag väl ensam nån halvtimme.
Plugga, plugga.
För när de kommer tillbaka är det faktiskt dags för lunch. Det finns massa mat i kylen. Dels pasta och köttfärs från middagen igår. Vi lagade till alla makaroner och all köttfärs vi hittade. Sen har vi massa pizza från lunchen kvar också. Det var bara jag som åt upp min pizza. Pillan lämnade 1/3 margarita som Johan åt till middag igår, mamma lämnade 1/2 calzone och Anneli 2/3 vesuvio. Så man har lite att välja på.

Total godismängd denna vecka:
2 väldigt sega ostbågar jag hittade i en påse
1 lindt-kula från Annelis presentpåse
Och det är TISDAG!!! Och jag är inte ens sugen. Iaf inte så mycket.