tisdag, juli 18, 2006

Förbud, snälla, förbud!


Eftersom jag trasslat in mig ordentligt i bloggsnåret har jag börjat läsa väldigt många bloggar. De flesta besöker jag bara nån gång, vissa hamnar bland mina favoriter, och några få blir riktiga favvo-favoriter som jag kollar in på flera gånger om dagen.
Jag har lite olika metoder för att hitta nya bloggar. Den vanligaste är att jag kollar vilka som uppdaterat sin blogg samma klockslag som jag. På nyligen.se kan man se vilka som senast uppdaterat sina bloggar. Och när jag registrerar min blogg kollar jag samtidigt vilka andra som uppdaterat.
Nu till förbudet - Det borde vara förbjudet att ha en sexblogg om man inte på nåt sätt talar om att så är fallet i titeln eller introduktionen. Jag börjar glatt läsa om den nya människans spännande liv, och sen lutar jag mig längre och längre bort från skärmen, samtidigt som ögonen håller på att pluppa ut ur ögonen. Min hjärna tänker långsamt, långsamt "Det här är inte verklighet, de hittar på, sådär gör inte hissreparatörer när de kommer och räddar en från en hiss som fastnat". Och så läser jag vad som hände dagen innan, och då trillar poletten ner. Bloggen består av sexnoveller á la mitt livs novell.
Jag känner mig snuskig och illa till mods och skäms över att läsa sånt dravel innan frukost.