torsdag, juli 27, 2006

Elak våg

Den visar ju vikten fint. Först 96,6 kg. Sen åt jag glass och då lite senare blev det 96,9. Sen åt jag middag och lite efter det var jag nere på 96,6 kg igen. Okej, jag vet att jag väger mig för ofta och det ska man inte göra blabla. Men vad göra när man har en ny fin våg?
Nåväl, elakingvågen vägrar dock göra det jag betalade över 200 kr extra för (pris jämfört med en vanlig våg, alltså) - tala om fett- och vattenprocenten (nej, Pillan, muskelprocenten räknar den inte ut, vare sig den funkar eller inte). Den första som fick prova var Johanna som var här och hälsade på. Då kunde jag sitta på golvet och fiffla medan hon fick hoppa upp och ner på vågen och prova. Och den vägde henne så fint, och talade om hennes vatten- och fettprocenter.
Sen var det min tur. Vikten gick bra. Men inte resten. Försökte kanske... 10 gånger? Johanna provade igen - och det funkade. Jag försökte igen - och det funkade inte. Sen kom Johan hem, det funkar inte för honom också.
Då började vi fundera på om vi helt enkelt har så mycket fett i kroppen att vågen inte klarar av att mäta. Att vi är så sjukt feta att vågkonstruktören inte kunde tänka sig att man kunde ha så mycket fett på kroppen. Men enligt bruksanvisningen ska vågen klara en fettprocent upp til 80. Och så stor del kroppsfett kan man faktiskt inte ha! Inte det heller.
Så i morgon får jag ringa kundtjänst - ett englandsnummer. Morr.