söndag, juni 18, 2006

På en timme hinner man

  • Packa ihop alla pappers- och plastförpackningar, samt bära iväg dem till närmsta sopsorteringsstation.
  • Ta tag i disken. Upptäcker att jag glömt två mjölkpaket på diskbänken. De får väl åka ut till sopcentralen om... några månader.
  • Upptäcka att det inte blir roligare att diska stekpannan från i torsdags bara för att man väntade några dagar.
  • När köket är i tipptoppkondition och går en runda i lägenheten upptäcka lite disk kvar. Bredvid karlsnokens fåtölj. Vad gör disken där?
  • Slå in mammas födelsedagspresent. Vaddå lite sent? Hon fyllde år 8 april och jag fick barn 12 april, så jag har dispens!
  • Nu blir det godis, cola och dator. Lyx.

Ja, tänk vad man hinner när man inte har ett barn att mata en gång i kvarten. Men nu kommer väl min lilla familj snart hem igen. Tur det, jag börjar sakna dem.

Tillägg 20:19. Trots mycket möda och stort besvär lyckas jag inte få layouten att se klok ut. Hoppas ni lyckas lista ut vilken text som tillhör vilken bild.

Tillägg 20:25. Fan. Det blev sådär dåligt som det blev sist. Att hela presentationen försvann. Så nu tog jag bort bilderna, vilket gjorde det här inlägget sjukt mycket tråkigare. Skit också!