måndag, juni 12, 2006

Tur man har en kalender

Jag kom inte ihåg vilken tid jag skulle iväg idag, så jag öppnade min kalender, som nuförtiden mest ligger på en byrå och samlar damm. Då ser jag att hela denna vecka är tom. Konstigt. Vänder blad. Då är det nästa vecka jag ska på efterkoll och träffa nya föräldragruppen. Tjejmiddagen på torsdag är dock denna vecka.
Så nu har jag en så gott som tom vecka. Vad ska jag göra? Även kontot är tomt (så gott som) så jag kan inte riktigt åka in till stan eller till Gränby och shoppa. Fast familjevis sett så har vi gott om pengar. Johan betalade över 10 000 kr i räkningar och sen förde jag över 3500 kr (av mina 5000 kr + Kaspians barnbidrag) till honom. Men idag fick han pengarna för de 10 pappadagarna han tog ut - 4990 kr. Dvs 499 kr/dan, ganska mycket bättre än min föräldrapenning som ligger på knappa 200 kr/dan. Plus att han fått skatteåterbäringen, medan jag måste betala tillbaka. Så nu har jag 500 kr på kontot och Johan över 10000. Han erbjöd sig att föra tillbaka pengar, kanske ska göra så?