måndag, juni 05, 2006

Vilken underbar natt!

Jag och Johan skämtade om att Kaspian skulle sova duktigt, eftersom han varit vaken större delen av dan, bara sovit mot min axel i nån halvtimme. Han somnade vid 19 när jag ammade i soffan, så jag lät honom ligga kvar där, eftersom han skulle få sitt bad vid 20. Men han sov så sött, och jag lät honom göra det.
Han vaknade vid kvart i 21, då bar jag in honom i sovrummet, och viskade till honom att om han fortfarande var vaken kl 21 (när Navy CIS eller vad jag nu tittade åp slutade) skulle han få sitt godnattbad då. Jag misstänkte att det var allt liv från tvn som fick honom att vakna. Och nog sov gulleplutten när jag gick in och tittade till honom. Själv gick jag och la mig vid 23.
Sen sov han utan blöjbyte och med bara en enda matning till kl 8 i morse. Hur skönt som helst för fröken mamma. Tyvärr sov hela familjen till kl 8, vilket inte är så bra då Johan börjar jobba kvart i. Av nån anledning hade jag inte vaknat av Johans väckarklocka. Han brukar stänga av den, och sen får jag väcka honom nån halvtimme senare. Nu hade han stängt av den innan jag vaknade.
Så kl 8 går jag upp (utan att titta på klockan) eftersom jag hört några riktiga bajsar från spjälsängen. Och det hade läckt ur blöjan, så det är inget fel på min hörsel. Så när jag står och byter frågar Johan varför jag inte väckt honom. Hihi.
Sen gjorde jag i ordning mammafrukost och la mig i soffan och åt den medan Kaspian åt frukost. Sen åt han igen kl 10, då somnade jag medan han åt. Vaknade igen ca 11.30. Så här oförskämt utvilad får man knappast vara som bebismamma. Men har man världens mest underbara bebis så...