torsdag, juni 08, 2006

Mamma - jag VILL inte sova















Jag la Kaspian i sin säng kl 20.45. Då var han klarvaken, men jag tyckte det var dags för honom att sova. Jag gick ut och tittade på slutet av Top Model England, och sen lite surfning. Vid 21.15 skulle Johan ut till tvättstugan, men gick och kollade till Kaspian först.
Johan hade knappt kommit in i rummet förrän han ropade på mig att komma. Eftersom han skrek förstod jag att Kaspian knappast sov. När jag kom in i rummet låg Kaspian och brottades med kudden (som är en bebiskudde, alltså en liten en fast den ser stor ut på bilden) över sig. Då hade han den längs kroppen så det enda som syntes var ett par små minifötter och en guppande kudde.
Jag satte tillbaka kudden ovanför hans huvud och lade tillbaka hans filt. Fem minuter senare gick jag in och tittade till honom igen. Då tog jag också denna bild. Observera det lilla grå täcket vid fötterna, och den stora lilla bebiskudden. Jag stoppade om honom igen, och nästa gång låg han faktiskt och sov - dock med filten vid fötterna.