fredag, juni 09, 2006

Åka hem igen

Om ett par timmar kommer mamma hit. Då ska jag tvinga henne att åka till babyland med mig. Vi måste skaffa ett babygym åt Kaspian, han är helt understimulerad. Det bästa han vet är att byta blöja, för där finns en mobil han gillar. Och det allra bästa han vet är att sitta på soffarmstödet med ansiktet vänt mot bokhyllan. Han fullkomligt älskar böckerna! Han kan sitta hur länge som helst och bara titta på dem. Därför ska vi köpa ett babygym så slipper vi sitta och hålla i honom.
Sen ska Johan, Kaspian och jag åka hem till mina föräldrar och stanna hela helgen. Värsta semestern. Lagad varm mat, ett fullproppat kylskåp, filmkanaler på tv. Och till skillnad från när vi var på Johans föräldrars land - avskildhet!
Men först måste jag städa undan lite. Man kan inte åka bort i två dagar och lämna lägenheten i sån här oreda. Då får vi ångest när vi kommer hem igen. Usch, vad vuxet tänkt.