måndag, juni 12, 2006

Värmen

Okej, när det är vinter sätter man på elementen. Men hur fan gör man nu på sommaren för att det ska bli svalare i lägenheten? Jag smälter bort, och lillkillen blir helt slö! Har provat att öppna fönstren, men det är ju lika varmt utomhus, så det funkar ju bara om det blåser, då får man lite drag.
Ett försök innebar att jag gick ut. Så länge man gick i skuggan gick det faktiskt riktigt bra. Men i solen... jag fick ju solsting efter typ 1 minut. Köpte en glass (ballerinaglass från diplomis - ingen höjdare men helt ok), vilket svalkade lite. Men inte tillräckligt.
Kanske ska hälla upp ett kallt bad. Hellre kallt än varmt just nu.

5 Comments:

At 4:47 em, Anonymous Anonym said...

Du får dra ner persiennerna (om ni har några) och vädra ut ordentligt på natten istället. Var glad att du inte sitter på expen, för här är det så varmt att man knappt orkar tänka!

 
At 5:48 em, Blogger Veronika said...

Jo då, persiennerna är nerdragna. Får prova vädra ut på natten-tricket. Du har inte många dar kvar nu, så slipper du expen sen. Går allt bra för l-j?

 
At 6:36 em, Anonymous Anonym said...

Tsss har ar det 30 grader PA NATTEN.... :)

 
At 8:15 em, Anonymous Anonym said...

bordsfläkt!
Vi har skaffat flera stycken. Särskillt bra är de på natten!

Ha det gott och tack för kommentaren hemma hos mig :)

Nu skall jag läsa vidare hos dig!

 
At 8:45 em, Blogger Veronika said...

Pernilla: Ja, här är det ju bara 15 grader om nätterna.
Mifflan: Vad trevligt att du tittade in. Vi har faktiskt funderat på att köpa just fläktar. :)

 

Skicka en kommentar

<< Home