torsdag, mars 09, 2006

Extra ultraljud

Här i Uppsala får man ju bara ett ultraljud, om de inte hittar nåt fel. Om man inte har värsta turen - och det har ju jag! De som pluggar till läkare måste ju få göra ultraljud, och då behöver de ju folk att träna på. Och givetvis ställer jag upp i vetenskapens tjänst. Så nästa fredag ska jag på ultraljud igen. Då ska sex läkarkandidater klämma på min mage, få en ul-undersökning förevisad, samt så ska de få försöka hitta hjärtljuden.
Och jag får 200 kr för "besväret". Som om inte extra-ul är gott nog.
Ska bli så spännande att få se lilla bebisen igen. Har ju inte sett sen november. Sen att jag kommer få se den lilla irl om nån månad spelar inte så stor roll. Ska bli superkul att se bebis igen.
Sen var hon lite rolig min barnmorska också. När vi bokade tid sa hon typ "Ja, om två veckor är jag bortrest så du får gå till XX istället. Ja, så det är ju inte säkert att vi ses igen, för man vet ju inte när den lilla kommer." What? Vaddå? Menar hon på riktigt att det faktiskt kommer komma en bebis? Snart? Om typ... 2-3 veckor?

Ringde Johan också för att berätta om extra-ul. Blev ju så glad. Då har budgivningen på vår lägenhet fortsatt. Så nu är Johan rik som ett troll. Så han var också alldeles jätteglad. Hur mycket renovering och nya möbler får man för 55 000? Kanske inte så jättemycket, men ändå - ganska mycket. Och det är ju utöver de tusenlappar som redan låg i vår lilla renoveringsfond. Får se var budgivningen slutar.

Ett litet moln på en i övrigt klarblå himmel: jag har tappat bort min journal. Alltså från barnmorskan. När jag skulle dit i morse var den puts veck borta! Jag sa att jag glömt den, men sanningen var att jag letade i en halvtimme i morse. Den måste ha blivit bortstädad nånstans i paniken. Får hoppas jag hittar. Annars har ju bm en kopia.
Åh, lite andra småmoln också. Mitt blodtryck var förhöjt, 87 i lilla värdet (har som högst haft 76, men oftare runt 60, dvs lågt). Men då fick jag göra en gång till, precis efter, och då hade jag 77. Konstigt va? Likadant med bebis: dess hjärtljud låg på 170, men sen lite senare hade det sjunkit till 160. Men den höll på med kickboxning samtidigt, så det var ju inte så konstigt.
För övrigt låg bebis med huvudet neråt, och var ej ruckbar. Så nu stannar den väl så tills den behagar titta ut.

2 Comments:

At 5:40 fm, Anonymous Anonym said...

vet inte var jag ska skriva detta, så jag gör det här
http://www2.unt.se/avd/1,1786,MC=12-TYPE=intfaq-FG_ID=24,00.html
titta på svaret under frågan korv. fniss

 
At 5:40 fm, Anonymous Anonym said...

och nej, jag sitter inte uppe och försöker skriva skolarbete som får mig att kommentera varenda post i hela bloggen.

 

Skicka en kommentar

<< Home