torsdag, februari 23, 2006

Det dummaste jag gjort - hittills idag

Jag blir klar med tentan ungefär 20 minuter över 10. Då har jag precis missat en buss, och nästa går 10.38. Istället för att sätta mig på en stol och vänta tänker jag hurtigt "Då kan jag lika gärna gå hem". I denna tanke glömde jag två ganska viktiga fakta:
a) Jag är gravid. Mina fogar och min bäckenbotten tillåter inte att jag går mer än 10 minuter.
b) Terrrängen består av snömodd, alternativt blankis.
Det tog över en timme att gå hem. Och jag har så ont. Det känns som bebis väger ungefär 10 kilo och bara trycker neråt. Stackars mig. :)
Men nu är iaf tentan avklarad. Insåg just att jag gjort nåt nästan lika dumt. På hemvägen köpte jag glass, och så vispgrädde för att göra goda kolasåsen. Well. Just nu, as we speak, står glassen i kylskåpet. Hehe. Jag åtgärdar det, innan det händer en olyka.
Jag är förvirrad. Oh, yes I am.

1 Comments:

At 6:27 em, Anonymous Anonym said...

Åhhh stackare förstår att du hade ont efteråt, för mig är det precis samma sak. Men nu är det max 2 månader kvar, håll ut ;-)

Kram Jennie

 

Skicka en kommentar

<< Home