onsdag, januari 11, 2006

Johan och väskorna

Nu fick jag storhetsvansinne. Jag vann ju inga auktioner i förrgår när jag budade, så igår. Nåja. Lång historia kort. Jag vann alla auktioner. Så nu kan jag få tvillingar utan att det gör nåt. Hehe. Tror det rör sig om totalt 6 bodisar, 4 pyamasar, 2 omlotttröjor (finns inte i affärer, verkar det som, jag tycker de verkar helpraktiska?), några underbyxor, mössor, kanske 4 byxor, nån klänning (går väl att använda som dockkläd om jag får en son?) och så. Och en velourdress i grått! Iaf himla mycket kläder, och inte ens 200 kr betalar jag totalt.
Så nu har jag nog alla kläder jag måste ha (utom lite varmare ytterkläder, men det kanske duger med en fleecefilt?). Till ungen alltså. Jag äger fortf bara ett par byxor jag kan visa mig utanför dörren i. Mammabyxor är dumma!
Nu ska jag bara vänta och se "vilken sort" jag får, och vänta på att jag är så pigg att jag orkar gå ner på stan. Sen ska jag shoppa bebiskläder till Johan slår mig (o eftersom han aldrig kommer göra det kommer jag shoppa MYCKET).

Okej. Måste ner i tvättstugan. Håller på med det. Sen ska jag springa ner till uppsala livs o video, för mitt paket kom ju dit 3 JANUARI!!! Och jag har fortf inte fått nån avi. Men det ska tydligen funka bara man har leg och kollinummer. Sen till affären och köpa mjöl och florsocker. Det behöver jag nämligen till dagens husmorskurs á la 50-tal. Jag ska baka radiokaka. Har varit sugen i hundra år på det.

4 Comments:

At 3:23 em, Anonymous Anonym said...

Varför heter det här inlägget Johan och väskorna? Jag fattar inte.

 
At 3:47 em, Blogger Veronika said...

Om du läst min blogg mycket noga kunde du hitta ett inlägg om att Johan i wow budat på alla väskor som fanns på auktionshuset. Och också fått alla. Jag tycker att mycket noggranna läsare ska premieras, tex genom att få en liten inblick i mitt tankesätt.
:)

 
At 4:00 em, Anonymous Anonym said...

Aha. Jag brukar hoppa över alla wow-inlägg.

 
At 6:31 em, Anonymous Anonym said...

Jag tycker du ska köpa alla kläder innan, så det blir helt könsneutralt så barnet inte färgas av den patriarkala könsrollsstrukturen.

 

Skicka en kommentar

<< Home