lördag, januari 07, 2006

Långhelg

Johan är så glad att igår var en röd dag. Det första han frågade i morse var "Är det lördag idag?" Och när jag bekräftade att så var fallet blev han alldeles lycklig. Han jobbar alldeles för mycket. Själv går jag nu bara hemma hela dagarna och väntar på att skolan ska dra igång, så vad det är för dag spelar ju ingen roll. Förutom att jag får gosa mer med Johan när det är extra helgdagar, förstås.
Igår satt jag framför datorn till Johan kom hem vid 17 (efter att ha fixat på nationen, alltså inte-jobbat) och hade en Gnomeregan-date. Fattar inte vad han ska ner där och göra, alla monster är ju grå. Men han gör ju som han vill med sin gubbe. OCh han fick en superful jättecool mössa. Själv är jag i Badlands och dödar orangea monster. Det går om man hinner äta emellan, och har många healing potions, och det bara är en i taget som slår på en.
När Johan kom hem hade han datorn resten av kvällen, så jag låg resten av kvällen som en död sill framför tv-n. Förnuft och känsla, Ice age, Pelikanfallet. Allt på trean, så jag behöve inte ens zappa.
Idag ska vi vara lite mer aktiva, är tanken. Först ut till Gränby centrum och kolla in Coop Forums 80 %-rea som de gör reklam för i tv-n. Min förhoppning är att vi ska hitta lite bra babykläder. Jag börjar få lite panik nu. Jag menar, barn kan ju födas för tidigt? Och vi har köpt typ 3 bodysar. Så min förhoppning är att vi ska hitta lite mer kläder där.
Sen ikväll ska vi kanske på bio. Det har jag inte varit sen 1 juli. På min o Johans första dejt. Nu ska vi se Narnia. Även om jag inte tycker den verkar vara så himla bra. Är nog egentligen mer sugen på Stolthet och fördom, efter gårdagens snyftattacker.
Jag förstår inte varför jag gråter som en valp när jag ser Förnuft och känsla. Jag VET att det är ett missförstånd, jag VET vilka som kommer få varandra och bli lyckliga på slutet. Ändå sitter jag där och hulkar. Johan kom ut i vardagsrummet och undrade vad som var fel, om jag var ledsen. Han fattar inte riktigt konceptet sorglig film.
Well, det var lägesrapporten det.