måndag, januari 09, 2006

Datastrul

När Linda Skugge har problem, med vad det än må vara, så frågar hon i bloggen. Då får hon typ 1000 svar. Det kan ju bero på att 1000 människor läser hennes blogg. Så nu när jag ställer en fråga förväntar jag mig lika många bra svar. Eller, det räcker med ett svar, bara det är rätt.
Dumgubben till karl har inget jäkla ordbehandlingsprogram på sin dator. Finns det några bra att ladda ner gratis? Det ska helst gå att spara i .doc-format, och såklart öppna. Och gå att göra hyfsat snygga skrivgrejer. Eller måste jag köpa word?
Alternativ är ju också att skaffa ett nätverk så jag kan använda min egen fina dator. Men det kostar 850 kr, och så måste jag sitta och skriva i soffan. Eller köpa en ordentlig stol till matbordet. Skolan börjar om en vecka, så ni har en vecka på er att svara kära läsare. :)

4 Comments:

At 10:50 em, Anonymous Anonym said...

ladda ner word? eller köp en billig router så du kan koppla in din dator? =)

 
At 11:29 fm, Blogger Veronika said...

Hmm. Ladda ner word får man nog inte göra, man måste nog betala licens då. Och router + kort att stoppa in i min dator går på 850 kr.
:)

 
At 8:41 fm, Anonymous Anonym said...

http://download.openoffice.org/2.0.1/index.html

 
At 12:16 em, Blogger Veronika said...

Sötgubben kom hem med en officeskiva igår. Vet inte var den kom ifrån. Det är det bra med karlar, de fixar saker. Det enda man måste göra i utbyte är baka bullar åt dem.
Strålande!

 

Skicka en kommentar

<< Home