torsdag, januari 05, 2006

Mattegeni

Var inne på försäkringskassans hemsida och kikade runt för att se hur mycket pengar man egentligen kan få när man är sån föräldraledig. Och eftersom jag jobbat häcken av mig i ett år, stressat och haft av min rygg kommer jag få extra, utöver minimigrejen på 180 kr om dagen, att få: 7 kr. Sju jävla kronor? Folk som går till soc får fan mer pengar, de får väl hyran betald?
Går det verkligen att leva på 187 kr om dagen? Det är en grym skillnad mot 240 kr som jag har idag. Johan har ju fått löneförhöjning, men vafan. Undrar vad han tjänar? Tror jag ska räkna ut vad han får när han är hemma också.
Haha. Och vi som funderar på att flytta till nåt större, och därmed dyrare. Ja, tjena. Det får vi nog strunta i. Och inga fler handväskor åt mig. Och inget godis. Tusan gubbar.