måndag, januari 09, 2006

Mörker

Jag har inte tänt en enda lampa idag. Sitter här i beckmörkret framför datorn. Har inte rört mig ens ut till toaletten sen jag satte mig här. Eller, jag har faktiskt gått och lagt frukostkoppen i diskmaskinen.
Jag har försökt räkna ut föräldrapenningen (igen) fast denna gång på försäkringskassans hemsida. Men det funkade inte så bra. Det verkar dock som jag räknat fel och kommer få DRYGT 200 kr om jag är hemma. Wihoo! Sen ville jag skicka in en fråga, men fick bara felmeddelande. Härlig första start med försäkringskassan, liksom.
Efter det har jag spelat wow. Men jag är inte ens säker på att jag tycker det är kul just nu. Skulle egentligen vilja ta tag i mitt verkliga liv. Men eftersom mina jävla skolböcker aldrig behegar komma (iofs mitt fel då jag skrev fel adress, men nu borde väl paketet hittat hit, jag betalade faktiskt en hel del för eftersändningen!!!), och det inte finns nåt skrivprogram på denna dator, och min dator inte har internet och denna inte har skrivare, och jag inte orkar koppla om och ladda ner och fixa, så är det jobbigt att skärpa sig.
Städade iaf hela lägenheten igår. Wihoo! Medan Johan satt framför datorn. Hmm. Men nu jobbar ju han duktigt och tjänar pengar, medan jag inte gör det. Har dock ansökt om csn idag, så jag kanske får pengar småningom iaf.
Nej. Nu måste jag laga middag. För hittills idag har jag ätit en macka. Jag är dålig.