fredag, januari 20, 2006

Bostadsbyte

Har kollat lite. Andra 1or på den här gatan säljs för utgångspris 695000-850000 kr. Alla de har högre månadsavgift än vår, för de är i en annan bostadsrättsförening, antar jag. Den här var nyrenoverad för ett år sen när Johan köpte den. Vi borde väl kunna få 800000 kr för den? Minst? Eller?
Den vi vill ha har ett ugångspris på 695000 kr. Den borde väl inte gå upp till mer än 800000 kr. Elller?
Fast idag höjdes styrräntan, så även om jag skulle försöka leka att jag fattade hur bostadsmarknaden funkar. Nej du, när vi blandar in räntan, då blir det för klurigt.
Hoppas jag vinner på triss snart! Då löser sig allt!

3 Comments:

At 1:06 em, Anonymous Anonym said...

Ja, om lgj har låg månadsavgift + är nyrenverad blir det ju högre utgångspris! Har ni nån större lägenhet på gång eller?

 
At 1:14 em, Blogger Veronika said...

Mm. En trea i Årsta. Riktigt billig månadsavgift, och lågt utropspris. Typ en pensionär som bott där, ganska halvskabbig. Förhoppningen är att den inte går upp så mycket i pris, för då kan vi kanske renovera lite själva. Vore superbra. Vi skulle inte betala mer än 4500 kr/mån för en trea på 84 kvadrat.
*håller tummarna*

 
At 7:09 em, Anonymous Anonym said...

Kul! Jag har kollat på den på hemnet nu! Den kan nog bli jättefin! :) Jag håller också tummarna!

 

Skicka en kommentar

<< Home