måndag, december 05, 2005

Lång dagar

Den som sa att svenska vinterdagar är korta ljög.
Sju gick jag upp. Det är alldeles för tidigt. Åtta satt jag i skolan. Trodde jag skulle somna, och funderade på att gå hem i pausen. Istället köpte jag en delicatoboll och en cola light - socker och koffein! Var mycket piggare på andra halvan faktiskt. Räckte till och med upp handen och sa nåt.
Sen gick jag i affärer lite och kikade. Usch, vad jag skulle vilja vara rik. Men inte så mycket, för kl 11 var jag ju tvungen att vara hemma. Gjorde lite matlådor och städade lite medan telefonmannen härjade runt. Startade även en söt tauren hunter på wow.
Var på nationen ca 1330 och har jobbat, jobbat, jobbat. Hade ju tänkt göra en mindre raid med Lotti i helgen och göra allt som borde gjorts. Men varken hon eller jag orkade. Så vi satt idag och tempogjorde redovisningar. Den ena sa siffrorna, den andra pangade in dem i datorn. Det gick faktiskt fortare då.
Sen vid 17 kom massa folk hit. Tror vi var kanske sju personer inne på 3Q-expen. Jag åt en pizza och försökte prata med folk och göra redovisnignar samtidigt. Sen var det klv-möte kl 18. Gick bra. Sen panik och kris och inte roligt i puben. Men med mitt övernaturliga lugn och min oändliga visdom löste jag även det. Åtminstone temporärt.
Och sen nån gång idag kom jag på att jag har hand om en uthyrning på fredag. SMART! Så nu har jag suttit och ringt och bönat och bett folk att jobba. Lite klurigt eftersom 50% av alla har tenta på fredag, resten har på lördag, och är det någa kvar har de tenta på måndag (liksom jag!). Men nu verkar det ha löst sig. Magiskt.
Har ju bara jobbat i sex timmar, men jag är värd att gå hem ändå. I morgon blir låååång dag. Ska försöka att vara här inte innan 12. För kommer jag 12 blir det ändå bara en... ja, jag måste jobba till 02 imorgon, så... 14 timmars dag. Minst. Så det blir jämnt på slutet.
Och på onsdag skola klockan 8.
Nej ni. Korta dagar har vi inte i Sverige, iaf inte påUplands.