måndag, december 05, 2005

I väntan på telefonmannen

Nu har jag ju bott med Johan i flera månader, men min telefon har stått kvar i studentrummet. Men nu har ju Adde flyttat in där, så han vill ha telefon så då måste ju jag flytta min.
Enklare sagt än gjort.
Efter 10 samtal till telia som jag aldrig orkade vänta ut satt jag tillslut tillräckligt länge för att få prata med en människa. Men då vi inte kunde luska ut exakt var jag bor har de skickat hit en tekniker. Så han kommer hit snart och ska koppla in min telefon.
Han skulle komma vid 11, men ringde fem över och sa att han kommer om en kvart. Borde ägna tiden åt att städa lite. Men vad fasen. Det ser ut så här hemma hos oss.

Idag blir en stressig dålig dag. Har redan ont i magen. Nu får telefonmannen komma så jag kan göra nåt bättre än vänta på honom.