tisdag, december 20, 2005

Johans födelsedag

Igår fyllde Johan 23. Hipp, hipp, hurra för honom.
Jag satt på styrelsemöte hela kvällen, som fortlöpte i fest, som jag såklart höll i. Halvtio bad jag LJ ta kassan en stund, så sprang jag till ICA och köpte födelsedagspresenet. Vid midnatt bestämde sig de sista för att gå hem. Skönt. Andra dagen i rad jag kom hem efter midnatt. Och ikväll är det personalfest, så risken finns att även ikväll blir sen.
När jag kom hem hade Johan just gått o lagt sig, så han var vaken. Då fick han sin present (inslagen i en affisch jag hittade på kontoret). Han tittade på den och tyckte: Åh, vad kan det vara? En Paradisask, kanske? (Jag vill påminna alla läsare att jag har minuspengar just nu och därför inte kan lägga så mycket pengar på presenter.) När han öppnat och såg att det var en paradisask sa jag lite buttert:
- Kunde du inte gissat att det var en Aladdinask, kanske?
- Nä, du tycker ju inte om den mörka chokladen.
GAH! Jag tänker bara på mig själv. Klart jag köper den choklad jag tycker själv är godast. Jag är väl ingen dummer. Fast det känns ändå bra att Johan känner mig så bra. Inte alla killar som lärt sig vilken ens favoritchoklad är. Fast jag har ju heller aldrig bott ihop med nån annan kille.
Nåja. Nu måste jag vara på jobbet om 25 minuter, så jag måste tempotugga frukostmackorna.