lördag, december 17, 2005

Dagens fråga

Spelar Linda Skugge World of Warcraft? Varför tycker hon annars Linnas krönika är bra? Jag förstår inte. Hur skulle Skugge ha tid med wow, om hon samtidigt är pedant, har ungar som hon pysslar med och tar med till isbanan, skriver en roman och typ 1000 krönikor i veckan?
Jag hinner inte ens med ett heltidsjobb, städning och dataspelande. Idag skulle jag städa. Jag har kört en diskmaskin. Ja, och så har jag lagt några gamla tidningar i pappersinsamlingen. Städning, jo pyttsan.
Fast hon kanske lärt sig ransonera: bara 30 minuter i taget, om jag inte kör en instans. Höhö. Jag har spelat i sex timmar idag, helt utan instanser. Och jobbat i tre. Men så är det ju lördag.
Imorgon är det söndag. Då har Johan tänkt att vi ska fixa i hemmet. Fast jag måste inventera. Och ska på julmys hos Sara på kvällen. Han får fixa själv. Som om. Han kommer spela wow. Jag känner ju honom.