onsdag, december 14, 2005

Bara två veckor kvar

Idag bestämde jag mig för att inte gå hem förrän jag är klar med alla redovisningar (dvs alla, inte bara dem som redan är försenade), så jag kan ägna mig åt allt annat fix som behövs till inför personalfest, nyårsgasque, julen och såklart överlämningen - lära Lotti ALLT jag kan.
Så sitter jag här i bästan ro och har tagit tag i högen med papper. En hög hög. Då kommer den pubansvarige och säger "Det blir lite problem med livespelningen ikväll, för de använder pa-t och högtalarna på övervåningen". WHAT? På övervåningen?
Som läget låg var alltså pubens ljudutrustning uthyrd till övervåningen. Har nån sagt det till mig har det gått mig förbi. Men jag fick tag på Chris (hjälten) och Viktor (experten) var också i huset så de hittade lite grejer uppe på vinden.
En timme gick väl åt till det. Men det är väl det som ändå varit det bästa med jobbet. Det oförutsedda? Tänk vad trist om allt bara handlat om rutinarbete och pappersproduktion. Men just ikväll hade jag gärna sluppit springa i trappor med högtalare.
Två veckor kvar. Sen är det nån annans problem om högtalarna är dubbelbokade. Fast då kanske nån ringer mig i panik och jag kan vist och klokt svara på hur de ska lösa problemet. För jag vet ju hur man fixar högtalare nu. Och allt möjligt annat.
Jag är så klok och vis. Och törstig.