fredag, september 16, 2005

Fröken duktig

Haft en hemsk, hemsk dag och det är många, många timmar kvar också.
Klockan 7 väckarklocka. Kissade i en jävla pet-flaska och gick till barnmorskan. Sen undrade doktorn det första om jag ville göra test för hiv, hepatit och syfilis, utöver de övriga testen. Visst, tyckte jag, lika bra att passa på. Så hon tappade mig på säkert 7 liter blod! Så jag svimmade. Eller, det gjorde jag inte, men det kändes som det ett tag. Men hon tippade snabbt ner stolen jag satt i och körde upp fötterna.
Sen satt jag där en stund till och fick massa info och frågor. Jaha, ska jag skriva ensamstående, eller? Nej, men vet du hur vi gör, vi lämnar civilstånd-rutan tom så fyller jag i sambo när ni har flyttat ihop du och pojkvännen. Nåja, ganska trevlig barnmorska. Verkade vara en vettig människa, inte som vissa läskiga människor man läst om.
Sen hem. Skulle bara byta underkläder och sätta på deo (sov hos Johan), men somnade såklart i sängen. Åh, glömde berätta. När jag vaknade hade jag feber och hosta och snörvel. Så dagen var såklart dålig, bara därför. Utan extra dåligheter.
Sen till nation och fixa massa småärenden (två vändor till banken, clas ohlsson, systemet), och sitta och fixa gästlista och grejer. Så kommer pubvärden "jag har varken kök eller dörr" (dvs personal). Gah! Så jag ringde lite. Sen ringde jag Johan. Så han hoppade in i köket (galen man, jobbade 8-16.30 sen köket 17-02, och imorgon ska han jobba på fiket, från 07). Jag skulle jobba dörren, men då hade pubvärden ringt pojkvännen. Så han sitter där till 22. Då får jag börja jobba. Men jag går hem 01, hjälper ta mig fan inte till att städa. Jag har feber, jobbat, och får inga pengar för besväret.
Har varit hemma från 18. Åt köpepizza. Sen lite gammal glass (så där plastaktig på ytan) också. Men nu - på med kläderna och gå till nationen. Men jag mår kass och har feber, trots alvedonkonsumtion. Jävla skit, också!

Nya danskvällen öppnade för 5 minuter sen. MÅ DET GÅ VÄL!!!
Nu har jag gnällt färdigt.