måndag, oktober 30, 2006

Sitter och drömmer om en röd chloé hobo

När lillasyster önskade sig en röd väska med gulddetaljer tipsade jag om den. Störtfin. Det var typ 2 månader sen. Men JAG drömmer fortfarande om den. Finns som auktion på tradera, går ut om 7 timmar. Om jag bjuder bara 10 kr över det bud som är högst nu skulle det bli 520 kr eller så, inkl frakt. Men man vet ju inte vad den personen att för maxbud. Och jag har inte råd att köpa väskor för så mycket pengar.
Samtidigt är det så lite pengar. Är inte chloé-väskor MYCKET DYRARE? Den här personen säljer många chloé-väskor så jag har kollat omdömena. Alla är nöjda, utom en norska som hävdar att väskorna är dåliga kopior. För 500 spänn för en chloé-väska är väl nästan sjukt billigt? Fast jag har haft koll på auktionerna förr, och ofta stiger priset som sjutton de sista timmarna.
Jag hinner antagligen inte hem innan auktionen stänger, så det blir ingen väska till mig. Nu ska jag till skolan, för sista lektionen i litteraturvetenskap och första lektionen i dialekologi. Samt lite tid på bibblan för att skriva klart hemtentan i språkhistoria.

7 Comments:

At 1:16 em, Blogger Anneli said...

Ja, det är billigt. Men jag hittade en finare för 350 spänn på Lindex :D

Haha, nu när jag säger det kom jag på en rolig historia. Min väska, den från Lindex då, är tydligen en kopia på värsta designerväskan. För i Cosmo såg jag Nicky Hilton med en exaaaaakt likadan! Fast hennes kostade typ 13000.

 
At 4:50 em, Anonymous Anonym said...

en chloé väska kostar runt 11 000 i butik så jag kan garantera att väskan du tittat på inte är äkta vara, då är det bättre att titta efter någon liknande i butik så får du mer kvalite för mindre pengar.

 
At 5:28 em, Anonymous Anonym said...

Nu är den uppe i 850 kr, men visst var den snygg. Men handla en snygg skötväska istället den får du mer användning för ;-)

Varför ska du köpa en ny vagn? Är ni inte nöjda med vagnen ni har? Eller är du kanske som mig, ombyte förnöjer ;-)

Tråkigt iallafall att ni missade 20% kupongen, men som sagt var förstår att du inte vågade skicka gubben, skulle jag heller aldrig ha gjort med något så viktigt som en vagn, om jag inte kan säga till honom exakt vad han ska köpa då. Vad vill du köpa nu?

Kram Jennie

 
At 5:42 em, Blogger Veronika said...

anneli: Jag gillar såna kopior bättre. Är det ett burberry-träd eller står det chloé på, då ska det vara äkta vara. Annars vill man ju inte ha.
hanna: Exakt min tanke. Som Johan sa: Ska du ändå köpa en kopia kan du vänta till vi är i Thailand och köpa en ännu billigare kopia där.
jennie: Många vagnfrågor. :) Vi är nöjda, men har tänkt skaffa en sulky eller scooter. Men tanken är att vi ska fortsätta med den vi har (knorr nizza) hela vintern för vi tror att den ska klara snömodden bra. Vi har varit inne på en maclaren (för en är snygg och heter som en rallybil, haha), men har inte satt oss in i vagnfrågan, eftersom det inte känns riktigt aktuellt.

 
At 10:13 em, Blogger P said...

Ska ni till Thailand? :p

 
At 10:30 em, Blogger Veronika said...

pernilla: Eh, ja. Om fyra år när Johans morsa fyller 60 är vi bjudna dit. Haha. Nu blev du avis, eller hur?

 
At 9:05 em, Blogger P said...

Åååh så lylligt... då ha rju 100% av mina systrar varit i dom trakterna... men inte jag :'(

 

Skicka en kommentar

<< Home