söndag, oktober 29, 2006

Orättvisor

Jag bad Johan att ta Kaspian på en långpromenad, så jag kunde få lugn och ro att arbeta med hemtentan i ett par timmar. Så nu är min kära familj på IKEA! De går runt där och botaniserar bland fina möbler, roliga lampor och vackra tyger. Medan jag skriver hemtenta.
O r ä t t v i s t !
Dessutom är det här med vintertiden orättvist. I alla tidningar igår kunde man läsa att "i natt får du sova en timme längre". Bull shit! Säg det till en sexmånaders bebis, att i natt ska du sova en timme längre. Bebisar har inget koncept för tid, så det funkar liksom inte. Så jag har minsann inte fått sova någon extra timme.
O r ä t t v i s t !

2 Comments:

At 11:18 em, Anonymous Anonym said...

Hehehe visst hade man önskat att man fick sova en timme längre, men men... Angående att vara på Ikea tror jag nästan att du ska vara glad att du "slapp" följa med. För jag var där igår och HUGA! vad mycket folk. Det är ju lönehelg, ibland är man bra dum som ger sig ut då, men vem tänkte på det? ;-)

Kram Jennie

 
At 11:27 em, Blogger Veronika said...

jennie: Jag tror nog ikea med mycket folk är bättre än hemtenta. Men jag fick ju iaf lite gjort. :)

 

Skicka en kommentar

<< Home