tisdag, oktober 03, 2006

Listor

Idag har jag

  • Haft Svensk språkhistoria 10-12.
  • Ätit banan och macka medan jag läste en text om es och er och sum till språkhistoria-kursen.
  • Haft norska 13-15.
  • Pratat med Johanna i telefon medan jag vandrade till macdonalds.
  • Ätit en cheeseburgare med pommes och cola medan jag började läsa Den allvarsamma leken.
  • Suttit på bibblan 15.45-17.00 och läst på om runstenar och fornsvensk ordbildningslära.
  • Tränat bodybalance 17.30-18.30.
  • Läst Den allvarsamma leken medan jag väntade på bussen, samt åkte buss.
  • Tagit hand om bebis medan jag lagade mat.
  • Tagit det lungt och gosat med bebis medan jag tittade på Gilmore Girls (ack och ve, katastrof, dumma Luke, dumma Loreli, hur ska detta sluta!).
  • Ätit kakor och druckit läsk medan jag fortsatt läsa på om fornsvensk ordbildningslära och grammatik och es och er och sum.

Nu och imorgon ska jag

  • Läsa vidare i Den allvarsamma leken tills ögonen stänger sig av sig själva.
  • Fast först tvätta mig och borsta tänderna och diska nappflaskor, förstås.
  • Gå upp klockan 9.
  • Plugga, plugga, plugga.
  • Mysa med Kaspian.
  • Fixa matlådor att ha i frysen. MÅSTE FIXAS!
  • Träna sats igen på kvällen, om jag inte har för mycket träningsvärk.
  • Läsa vidare i Den allvarsamma leken tills ögonen stänger sig av sig själva.

I övermorgon ska jag

  • Till skolan 10-12 och ha språkhistoria och lära mig om vikingatida runstenar.
  • Sitta på bibliotek och plugga.
  • Träna om jag inte gör det imorgon. Fast helst hem och sova lite.
  • Läsa Döden i Venedig.
  • LYSSNA PÅ MARIT BERGMAN PÅ KATALIN!

*sjunger gamla fina låter*
Livet är en fest!

Ps. Som ni ser finns ingen tid för bloggning inplanerad. Så förvänta er inte för mycket. Det är GALET MYCKET just nu.


7 Comments:

At 12:15 fm, Anonymous Anonym said...

Är det bara jag som inte håller på Luke? Jag vill se en återförening med Christopher...

 
At 10:24 fm, Blogger P said...

Fast det har ju varit flera turer med Christopher, och det har bara gått dåligt varje gång. Ifs är det väl samma sak med Luke, det har ju stått mellan dom två ganska länge. Kanske dags att hitta en ny intrig? Hon kan bli lesbisk kanske ^^,

 
At 1:03 em, Blogger Veronika said...

m: Jag håller iaf inte på Christopher. Men jag är ganska arg på Luke. De är ganska knäppa båda två.
pillan: Exakt. Du får skriva manusförfattaren och förklara. Fast Loreli ville ju ha fler ungar. Det är lite klurigare när man är lesbisk. Fast det går ju förstås.

 
At 4:08 em, Blogger P said...

Ja fast då kanske man inte får bidrag o så om man flyttar till Sverige ;D

 
At 4:09 em, Blogger Veronika said...

pillan: Hmm. Nä, men varför skulle hon göra det? För att slippa sina föräldrar?

 
At 7:01 em, Blogger Anneli said...

Jag missade Gilmore Girls för jag var tvungen att plugga ;( Ikväll borde jag egenltigen oxå plugga, men nu MÅSTE jag se top model ,liksom för att ta igen tv-tittandet jag missat.

 
At 9:05 fm, Blogger Veronika said...

anneli: Ehrm? Om man får välja program att missa tar man väl iaf Top Model. Det börjar ändå bli lite tråkigt ju. Samma sak varje säsong, ungefär.

 

Skicka en kommentar

<< Home