måndag, oktober 02, 2006

Stressad

Idag var en stresso-dag. Jag struntade ju i träningen (herre gud, var det i morse, det känns som i går minst), och pluggade någon timme eller två på förmiddagen istället. Sen till skolan för lektion 13-16. Boken till på fredag har jag såklart glömt köpa, så jag lufsade runt efter den, men hittade den inte. Kan verkligen Den allvarsamma leken vara slut överallt? Jag har ju läst den förr, faktiskt ägt den, men vid något tillfälle gett bort eller lånat ut den. Jag har den iaf inte i bokhyllan längre. Sen hem ögonaböj.
Här hemma har jag fixat lite med tvätten (men Johan och syrran gjorde heltklart storjobbet, de var nästan klara när jag kom hem), fixat lite med ungen och pluggat, pluggat, pluggat. Språkhistorien är intressant, men det är mycket, känns det som. Har en timme norskt radioprogram jag måste lyssna på innan jag går och lägger mig. Innan jag somnar ska jag också packa skolväskan, packa träningsväskan, laga matlåda, diska nappflaskor.
*tittar på klockan*
*får panik*
Så när jag om tre timmar somnar kommer jag inte kunna somna, eftersom jag vet att jag inte kommer orka vakna klockan åtta när jag måste upp. Och imorgon blir också en heldag, eftersom jag ska försöka hinna med träning också. Håller redan på att kräkas av trötthet eftersom jag inte sov ut i natt.
Blä.