måndag, oktober 30, 2006

Ja! och Nej!

Big yess: Jag behöver inte göra någon extrauppgift trots att jag missat 1½ seminarium (dvs ½ mer än man "får"). Läraren tittade på mig och tyckte att "Äsch, det behövs inte, gör hemtentan bara". Bara hon inte ändrar sig igen?
Big noo: Dialektologin började idag. Tittade snabbt, kände igen ett ansikte från förra delkursen. Varje kurs består av nordiska språk b-studenter, lärar-studenter, c-studenter och en handfull utbytersstudenter. Pustade ut, ingen jobbig. Då, fem minuter sent, vem kommer intravande? Jo, tyskgubben. Vet inte om jag berättat om honom, men jag höll på att resa mig och gå. Orkar inte fem veckor till med honom. Han ställer SÅ dumma frågor, och oh ja, han började ögonaböj med sina dumfrågor även denna gång.
Annars gillar jag klassen. Vi är bara 8 personer, och läraren är en kille som började doktorera i februari i år, och inte läst något annat än nordiska språk. En äkta nordist-nörd, och antagligen yngre än jag. Haha. Kursen verkar ganska ambitiös, med ett eget arbete och sen en salstenta. På arbetet kan man bara bli godkänd, och sen kan man få högre betyg på tentan. Me love salstentor, får alltid bra betyg på dem. Bättre än på hemtentor.
Apropå hemtenta. NEJ, språkhistoriatentan är inte klar än. Men hallå ! klockan är inte midnatt än. Har gott om tid på mig. Och det betyder för övrigt att jag inte börjat med littvettentan. Fast jag behöver inte göra några extrauppgifter, så det är ingen katastrof.

2 Comments:

At 8:45 em, Blogger P said...

Vad för dumfrågor? :)

 
At 9:01 em, Blogger Veronika said...

pernilla: Äh, förra kursen frågade han ca 7 ggr per lektion om det var pga inflytande från tyskan som den språkliga förändring vi just då talade om hade inträffat och just i den inriktningen. Därav smeknamnet "tyskgubben". Idag sa han inget om tyska, däremot hänvisade han till en text vi läste i förra kursen och frågade om den 12 gånger.

 

Skicka en kommentar

<< Home