tisdag, oktober 24, 2006

Hur mycket jag läste igår, och vad jag gjorde istället

Noll sidor.
Plockade ur diskmaskinen.
Plockade i diskmaskinen.
Diskade för hand det som inte fick plats i diskmaskinen (3 kastruller, 2 stekpannor, mm).
Rengjorde spisen.
Allmänt städade.

Ah - well. Johan har varit ledsen och tycker Kaspian är bråkig och hinner inte med "hushållsarbetet". Och jag har verkligen inte hjälpt till för jag har haft så mycket. Nu har vi iaf ett fint kök. Eller, antagligen inte Linda Skugge-städat, men i min värld ser köket helt okej ut. Ikväll ska jag anatgligen läsa de där sidorna jag inte läste idag (vi får hemtentan imorgon, då är det bra att ha koll på litteraturen - har jag hört), samt städa badrummet. Sen är det så fint här hemma att jag nästan kan bjuda hem gäster. Fika, någon?
Nu ska jag gå på lektion och skämmas.