lördag, september 23, 2006

Gratis är gott

Nu när alliansen vill ta bort lite gratissaker som vi vant oss vid (typ bibliotek, subventionerade läkemedel och annat) tänkte jag tipsa om lite andra gratissaker.
  • Gratis provpaket från Intuition - det nya allt-i-ett hårbortningssystemet med tvål och lotion. För feministtypen som vägrar raka benen kan man inte vara längre. Man kan inte vara nån form av feminist alls, faktiskt.
  • Gratis näsflöjt. Den kommunala musikskolan ska väl läggas ner om den inte redan är nedlagd. Då kan man spela näsflöjt istället.
  • Gratis receptfolder så man kan göra fina matlådor. För snart är säkert skolmaten ett minne blott. Och lika bra är väl det, jag föredrog sega råttor framför mat redan i småskolan.
  • Man kan också beställa gratisbiljetter och kolla på inspelningar av tv-program. Kulturen kommer ju rimligtvis också få mindre pengar framöver, så det är lika bra att vänja sig vid lite tv3-kultur.

Usch, jag kan ju ha missförstått alliansen helt. Jag hoppas jag överdriver och har fel. Jag hoppas innerligt.

1 Comments:

At 2:18 em, Anonymous Anonym said...

Suck, beställde den där näsflöjten. Och tror du inte att det börjar droppa på antytt ställe redan efter en timme för att sedan som en ocean av slagg rinna och rinna. Hoppas den är värt den.

 

Skicka en kommentar

<< Home