tisdag, september 19, 2006

Marit på Katalin


Torsdag den femte oktober spelar Marit Bergman Katalin. Då ska jag och Johanna dit och dricka fruktiga drinkar och lyssna på fin musik. Det blir första gången jag går ut på jättelänge.
Johanna, stackarn, fick ingen födelsedagspresent när hon fyllde år. Sanning att säga glömde jag bort hennes födelsedag, men hade turen att ringa henne på rätt dag. Så jag fick låtsas att anledningen att jag ringde var hennes födelsedag och inget annat. Men nu fick hon en konsertbiljett i present, så då blev hon glad. Hon skäms dock kanske lite, eftersom jag ännu inte fått någon födelsedagspresent av henne. Men det är ju inte så noga, det där.
Jag fick nya skivan i brevlådan förra veckan, men har inte hunnit lyssna ordentligt ännu. Får nog köra nåra varv i cd-spelaren. Så man kan sjunga med i alla sångerna. En gång på en efterfest körde jag Marits Tomorrow på repeat 15 gånger och dansade som en vilding. Då sa någon (Jocke, faktiskt) "Är Marit din idol?". Då sa jag "Ja".

4 Comments:

At 11:31 fm, Blogger Anneli said...

Marit är en av Ebbas idoler oxå. Erkänn att du älskar Ebba :D

 
At 11:46 fm, Blogger Veronika said...

anneli: Gör jag väl inte. Har lite tröttnat på henne. Jag tröttnar på allt så småningom.

 
At 12:11 em, Blogger Anneli said...

veronika: tröttna inte på mig, va? :-O och inte på kaaaasp.

 
At 12:36 em, Blogger Veronika said...

anneli: Nä, det går nog inte.

 

Skicka en kommentar

<< Home