onsdag, september 20, 2006

Nej, mina kursare har inte bättrat sig

Innan läraren hastar in i sista sekunden med en macka i ena handen, varukorgen med papper och böcker i armvecket och en dricka i andra handen, har redan vi elever suttit där en stund. De fyra flickorna som kommer direkt från gymnasiet sitter i en rad. De tar fram texthäftet. Till igår skulle vi ha läst en text på 15 sidor och en på 20 sidor, samt förberett lite annat. En av flickorna pekar på fjärde (!!!!!!!) sidan i första texten och säger "Alltså, jag hann bara läsa så här mycket", varvid en annan svarar "Ja, typ så långt kom jag också". De andra två var tysta.
Å andra sidan har jag helt klart förstärkt min plats som lärarens gunstling. Det känns lite jobbigt, men jag märker ofta att han tittar på mig när han pratar. Vilket kan ha att göra med att jag sitter och tittar någorlunda uppmärksamt på honom, och för lite anteckningar, medan resten av klassen tittar i taket. Utom fransmannen som har 12 böcker med sig som han sitter och slår i konstant, samtidigt som han skriver frebilt i ett block. Funderar på att prata lite med honom, min franska börjar bli ruggigt rostig.
Jag bevisade dock att jag inte var perfekt igår. Jag fick nämligen inte med mig några pennor. *skäms* Frågade tjejen bredvid mig så jag fick låna en.

4 Comments:

At 11:33 fm, Blogger Anneli said...

Kul med fransman ju. Prata.

 
At 11:47 fm, Blogger Veronika said...

anneli: Men lite läskigt. Dessutom pratar han så himla bra svenska.

 
At 12:10 em, Blogger Anneli said...

veronika: jag trodde du menade att han febrilt slog upp SVENSKA ord. men du menade kanske norska... ja, kan han svenska är det väl dumt att prata svenska. men han är säkert snäll och vill hjälpa dig ^^

 
At 12:10 em, Blogger Anneli said...

...dumt att prata franska menar jag såklart.

 

Skicka en kommentar

<< Home