fredag, september 22, 2006

Designtorget i Uppsala

Igår öppnade designtorget i Uppsala. Det är en del av den nya galleria som finns i gamla järnaffären. Idag var jag där och botaniserade. Inget nytt direkt, om man varit på deras butiker i Stockholm. Väldigt mycket same, same.
Uppsala har så sjukt mycket gallerior, och unt hade en artikel om det idag. Den nya gallerian, alltså den som designtorget ligger i, har personer 20-45 år med deisgn som intresse som målgrupp. Enligt nån expert kommer det bli vanligare med sådana gallerior i framtiden, som inte har ett basutbud utan är mer profilerade.
I artikeln kunde man också läsa att St Per (som är en bas-galleria idag) har börjat profilera sig mer som en mode-galleria, och att två nya klädkedjor ska öppna därinne. Jag hoppas på cubus som enligt Stockholmsföräldrar ska ha bra och prisvärda barnkläder.
Och ja, jag hade en påse i handen när jag gick ut från designtorget.

5 Comments:

At 8:12 em, Anonymous Anonym said...

Lyd mitt råd: lägg ner Cubusförhoppningarna. Det är det vanliga rosa och blått-utbudet.

 
At 8:16 em, Blogger Veronika said...

mimmi: *följer (som oftast men inte alltid) Mimmis råd*

 
At 12:20 em, Blogger Anneli said...

Jag tror jag gillar Cubus! ALltså inte barnkläderna utan de för dem vuxna :) Eller, det finns mycket fult men ofta en hel del snyggt. Och det är ju en billighetsaffär. Och det är liksom inte som att gå på H&M nuförtiden, när de ska vara så himla ubermoderna och enabrt ha kläder som bara Kate Moss kan ha på sig utan att se muppig ut. En Cubus här i Sthlm har sjukt mycket snygga underkläder också.

 
At 12:38 em, Blogger Veronika said...

anneli: Om det öppnar en cubus här lär jag gå dit och skaffa mig en egen uppfattning. :)

 
At 4:31 em, Blogger Anneli said...

veronika: min som var så bra :D

 

Skicka en kommentar

<< Home