torsdag, september 14, 2006

Dumma SATS

Tror ni inte jag fick träffa typ världens trevligaste pt? Inte hette han det jag trodde han hette, men vad gjorde det? Först satt vi lite och snackade, och han berättade så fint. Medan Kaspian tittade honom rakt i ögonen hela tiden och dreglade. Hade jag varit singel finns det viss risk att det hade varit jag istället.
Och sen visade han mig runt. Och visst verkade det mesta lite större, lite bättre, lite proffsigare än hennes. Men jag visste ju hur mycket dyrare det var så jag brydde mig inte om det. Och sen slutade han med att berätta vad det kostar. Och nog sjutton var det bara 45 kr dyrare i månaden!
(Haha, jag märkte just att jag skriver som en lågstadieelev. Börjar alla mina meningar med och. Inte bra.)
Det allra värsta är att jag är SÅ HIMLA SUGEN på att börja träna. Jag vette fan vad som hände. Men det spritter i bena. Jag har kollat igenom vilka pass som går i morgon, och vad som passar med mitt schema (för jag har faktiskt skola i morgon). För på SATS, till skillnad från för på hennes, är det mer än två pass om dagen. Det finns lunchpass alla dagar (utom onsdag) istället för bara måndag. Och minst fem andra pass. Så inte lika lätt att välja alltid.
Imorgon blir det antagligen ett 30 minuters gult satscore-pass efter skolan. Ett styrkepass som koncentrerar sig på mage, bål, rygg. Passar perfekt att sätta ihop med en halvtimme på motionscykeln, eller löpbandet. Eller så är jag helt galen och går direkt på ett blått bodycombat-pass och spöar skiten ur luften!
Jag har fått två träna gratis-kuponger, för det blev ju ingen träning idag. Och sen har man en månads provträning (för den som är mycket intresserad kan jag förklara exakt vad jag menar med det i ett mail eller så). Det får nog bli sats, trots att det ligger lite sämre än hennes. Fem minuters promenad har väl ingen dött av.

PS. På sats hemsida kan ni se vad jag menar med gula och blå pass. Egentligen borde jag nog hålla mig till gula och möjligen vita till en början. Röda blir det inte tal om i år. Nope! Men det är de blå combat och box-klasserna jag längtar efter.

2 Comments:

At 12:22 em, Blogger Anneli said...

Men guuuudars, jag skulle döda för att få träna på SATS och för att få träffa en pt! Grr. Jag nöjer mig med F&S liksom... Finns inte det i Uppsala?

 
At 3:48 em, Blogger Veronika said...

anneli: Jo, det är jättebilligt. Men det känns lite sunkigt.

 

Skicka en kommentar

<< Home