fredag, juli 07, 2006

31 grader i skuggan

Jag och Kaspian vet inte vad vi ska ta oss till. Han har idag en "jag tänker inte sova så mycket dag". Dock har han sovit betydligt mer än ingenting. Jag la honom i gymmet, men han ligger bara däri och spanar efter mig. Efter någon minut utom synhåll börjar han sparka lite på en bjällerskallra. Han har suttit i babysittern och kollat på mig när jag diskar.
Jag borde laga någon mat åt mig. Jag känner hungern, men samtidigt är det nästan för varmt för att äta. Ingen glass i frysen, så glass-lunch är inget alternativ idag, om det nu nånsin varit det. Försöker dricka massor. Önskar jag fått Kaspian någon månad tidigare så jag kunde ge honom saft, så han slapp dricka så mycket boobi-mjölk. Jag har nästan fått sår på boobisarna igen, och Kaspian tittar med suktande blick på mitt glas när jag dricker saft.
Jag vill inte klaga på värmen, men Uppsala är hopplöst på sommaren. Det finns ju ingenstans att bada. Fundrar på att smyga ner Kaspian i fontänen i Årsta centrum så han får bada.
Nåja. Mat till mig var det.