onsdag, juli 05, 2006

Veronika är

Nu har jag bloggat i ett år. Grattis bloggen! För ungefär ett år sedan googlade jag mitt namn "Veronika är", och nu är det väl dags igen? Har det hänt nåt på veronika-fronten på internet?

  • Veronika är född smålänning, men är Trollhättebo sedan augusti 2002. Född upplänning är jag väl? Bor fortfarande där/här, men flyttade från Färingsö till Uppsala augusti 2002.
  • Veronika är ung och vacker, har vänner och beundrare att gå ut med, fast jobb och en familj som tycker om henne, men det är ändå något som fattas i hennes liv. Den fanns med på listan förra gången också. Då saknades pengar i mitt liv, ansåg jag. Så är inte fallet längre. Nu saknar jag nog snarare... lugn och ro, egentid.
  • Veronika är ett latinskt/grekiskt kvinnonamn, en sammanslagning av orden vera -resp. icon, med betydelsen den sanna bilden. Det visste jag innan. Har nämligen haft en nyckelring varpå det stod lite om mitt namn.
  • Veronika är tillbaka!!! Jag har väl aldrig varit borta?
  • Veronika är så ja pengakåt att hon kommer tillbaka trots att hon sa för 2 dagar sen att det får vara slut med dokusåpor. Kåt ja, men pengakåt? Och dokusåpor? Nej tack.
  • Veronika är en härlig tjej och otroligt spontan. Spontan? Inte längre.
  • Veronika är på "Serpentinmöte". Vad är ett serpentinmöte?
  • Veronika är inte nöjd med sitt liv, hon är inte lycklig. Är jag visst det!
  • Veronika är en 23-årig bibliotekarie som för ett lugnt och välordnat liv. I sista folkräkningen var jag 24. Och inte bibliotekarie. Det är däremot Erika. Hon är 23 ett tag till också.
  • Veronika är bosatt. [sic!] hos doktor Katz, en girig och alltigenom otrevlig utnyttjare. Ja, jag är bosatt. Resten stämmer dock inte.
  • Veronika är 31 år och håller på att ta bort en tatuering som hon gjorde när hon var 18. Med min spruträdsla blir det inga tatueringar. Nope.
  • Veronika är bara ett stort sömnpiller. Tick tack, du är inte så jävla rolig du heller!
  • Veronika är förkyld och borde egentligen stannat hemma men hon är den enda i kundtjänst som inte har semester så hon åkte till jobbet ändå. Vad duktigt och ambitiöst av mig.
  • Veronika är tjugofyra år och bor i Ljubljana, Slovenien. Jag bor fortfarande i Uppsala, Sverige.
  • Veronika är inte medlem av någon allmän grupp. Kan nog stämma.
  • Veronika är pressansvarig för Min Mat. Det låter som ett spännande arbete. Skulle jag kunna tänka mig. Nästan vilket jobb som helst med ordet "ansvarig" i låter intressant.
  • Veronika är värd ett kapitel för sig! Åh, tack!
  • Veronika är skådespelare, dramatiker och regissör. Nej.
  • Veronika är operationsläkare, medelålders och hennes dotter har precis flyttat hemifrån. Nej, inte det heller.
  • Veronika är mammaledig från sitt arbete som läkare. Det började bra iaf.

Jag skulle kunna hålla på hur länge som helst, tycker detta är superroligt. Men mina kära läsare måste ju orka läsa också.