söndag, juni 18, 2006

Ensam hemma

Johan tog Kaspian och åkte in till staden. Och de lämnade mig här hemma med en godispåse och en flaska cola. De kommer hem senast 21 så allt borde gå bra. De tog med sig ersättning och en nappflaska. Kaspian har aldrig druckit ersättning förut, och han borde inte behöva mat förrän han kommer hem. Men i värsta fall, om han blir tokhungrig.
Så, vad gör en 24-årig tjej/kvinna som är ensam hemma? Jag har glömt hur man gör. Johan tyckte att jag skulle spela dataspel (hmm, hur många månader sen var det jag spelade wow? - dubbel xp till 60), och jag har funderat lite på ett bubbelbad. Men sanningen är att jag nu kommer städa. Det behöver göras helt enkelt.
Nu har de varit borta i 4 minuter, och det känns underbart. Kan inte mina två sötisar åka bort lite oftare?