tisdag, maj 16, 2006

Lillkillen

Nattningen igår gick inte lika bra. Kaspian somnade inte förrän 20.30. Men ändå godkänt, såklart. Vi la honom i godnattbadet 19.30 och en timme senare sover han. Inte kan jag klaga på det? Vaknade redan vid 01, och sen vid 05. Sen sov han en stund, men vid 06.30 krävdes mammagos, annars skrik. Han är för gullig.
Idag var vi på bvc. Tanten är lite lat, och orkade inte mäta honom idag heller! Den enda längdangivelse vi har är från födseln, 52 cm. Men han måste ju vara minst 55 cm, antagligen längre. Idag har han tex på sig en body i strl 62/68. Strl 56 funkar fortf, men är trångt, och 50 är på tok för smått!
Vikten går stadigt uppåt. 4650 tror jag han vägde idag. Inte skrevs det upp i papprena. Hur som, bvd-tanten visade på pappret och Kaspian har legat på mittenkurvan hela tiden, men nu blev det en böj uppåt. Tjockis. Med tanke på mina ömma bröst (va? varför har de börjat ömma igen? de mådde ju så bra där ett tag!) känns det skönt att få "lön för mödan". Över ett kilo har han gått upp sen han föddes för fem veckor sen.
Dessutom kollades om Kaspian kan fixera blicken. Detta med hjälp av en tomte. Det kunde han. Men står det något datum i rutan "Fixerar blicken" i mina papper? Är det kanske meningen att jag ska skriva upp själv? Så fyller tanten i papprena som finns på bvc? Ja, jag vet inte.
Måndag nästa vecka är det läkarbesök, den sk sexveckorskontrollen. Roligt, roligt. Vi ska även på sista träffen med föräldragruppen, och träffa allas små bebisar! Sen ska jag byta föräldragrupp, till en här i Årsta.