söndag, maj 07, 2006

Ännu en helg

Igår var syrran (Anneli) och kusin Fia här. Vi mötte dem på stationen, sen skulle vi gå i affärer var tanken. Men det var nåt hiskeligt med folk, jag blev bara stressad. Provade typ ett par skor som var för små och då blev jag på dåligt humör. Fia hittade dock ett par byxor. Och jag och Johan botaniserade bland hissar. Det är bra att butikerna tänker på oss med barnvagnar, och förstås de handikappade.
Sen åkte vi hem och Johan lagade entrecote och pommes till oss. Den åts, sen åkte tjejerna hem till sig. Jag fick städdille på kvällen och fixade allt möjligt.

Idag började väldigt dåligt med ganska mycket tårar (från oss vuxnas sida, Kaspian sov så sött) och väldigt många kramar. Vi bestämde oss för att gå till Gränby för lite shopping. Det kan göra vem som helst lycklig. Åtminstone mig.
Vädret var alldeles galet. Vi hade på oss under- och övertröja (så att säga om ni förstår) och hängde jackorna på vagnen. När vi kom ut insåg vi att jackor var lite overkill. Jag köpte min nya vårjacka för två veckor sen, och tyckte den kändes lite KALL!!! Vad hände?
Kaspian låg nöjd och glad i vagnen och tittade på sina filurer. I två minuter. Sen muää, muää. Så vi satte honom i selen, som vi nu lärt oss att ha med i korgen på vagnen. Han somnade på stört, och satt där så nöjd hela vägen till Gränby. Inte förrän jag ville börja testa skor la vi honom i vagnen. Han var jätteduktig och kinkade inte alls, fast det tog låååång tid för mig att välja skor.
I Gränby handlade vi först två tv-spel. När jag kom hem testade jag, och om man ligger i soffan och ammar går det bra att spela snowboard-spelet samtidigt. Lite nackspärr varning, men roligare med tv-spel än soduko. Sen var det tre skor till priset av två på wedins. Jag provade och provade. Och tittade på väskor också. Till slut blev det ett par svarta ballerinaskor, ett par beiga lite finare med liten klack och ett par vita gympaskor.
Innan vi gick hem igen åt vi korv och glass. Och Kaspian blev kinkig så fort vi var på väg hem, så han fick åka sele hem också. Då var vagnen bra att ha alla fina skor i.

I morgon är det måndag så då blir det vardag igen.

1 Comments:

At 9:19 fm, Anonymous Anonym said...

Shopping piggar alltid upp! :-) Hoppas att ni har det bra i solen!

 

Skicka en kommentar

<< Home