torsdag, maj 11, 2006

Jag?

Experian Marknadsanalys kan man lära sig vilken livsstil man har, om man är en typisk person i sitt bostadsområde. Man knappar helt enkelt in sitt postnummer så får man upp en kort sammanfattning, och sen finns lite utförligare info i en pdf-fil.
Här har ni då där jag bor. Stämmer det på mig?

Typ D13 Pension och tradition
Utmärkande drag
Pensionärer (även om vi plussar ihop åldern på alla oss tre i hushållet är det en bit kvar till pensionsålder på oss)
Yrkesutbildade
Änka/Änkling eller frånskild (nä, inte direkt)
Låg- och medelinkomsttagare (mjo, det kan nog stämma)
Hyressrätt i små- och medelstora städer (väldigt konstigt, typ hela vårt postnummerområde består av bostadsrätter)
Morgon- och kvällsstidningsläsande (läser på internet, inte på riktigt)
Traditionalist och kollektivist (hmm...)

Sen då om vi går till pdf-en.
Konsumtion
Spel, tips och lotter (en eller annan triss-lott köper faktiskt Johan ibland)
Cigaretter, snus och tobak (också det får Johan stå för)
Sportartiklar, kläder och utrustning (nääää)
Intressen
Bussresor (WHAT? är det ett intresse?)
Lösa korsord (nja, inte så ofta, men ett eller annat soduko blir det)
Fackliga frågor (Johan är sån där fack-människa)
TV-tittande
Café-program (oh no)
Trav (nää)
Insamlingsgalor (ytterst sällan, för att inte säga aldrig)

Slutsats
Det stämde ju inte så himla bra. Lite bättre på Johan än på mig. Ganska kul var det dock att kolla vårt förra postnummer, när vi bodde i ett helt annat område. Då blev det Typ B03 Internet och Mingel, vilket stämde bra in på hur det var då. Men iom flytten ändrades ju vår familjesammansättning och också våra intressen.
Dock har jag blivit bjuden på 3Q generations-middag den 3 juni på göteborgs, blev så sjukt sugen att gå. Men hur kul är det att gå utan alkohol? Halvkul till kul. Och hur då? Ska jag ta med bebisen? Ska jag be Johan att sitta på Uplands och ringa när lillen vill ha mat? Jag vill ju helst inte ha lillen i närheten av alkohol. Klurigt.

3 Comments:

At 12:39 em, Anonymous Anonym said...

Hahaha! På mig och Johan stämde det sjukt bra! Förutom att vi borde vara singlar. :) Är det förresten bara jag som kommenterar din blog nuförtiden? ADDEEEE? Var är du?

 
At 2:06 em, Blogger Erika said...

Kan man inte ge mjölkersättning då, bara under den kvällen? Hemskt att inte kunna vara borta en kväll ens :/

Gjorde också testet och jag kommer visst förändras en hel del i och med min kommande flytt. Det jag gillade mest var att saftiga stålar väntar:

Typ C08, Studentliv:
Unga
Universitetsstuderande
Singlar
Mycket låga inkomster
Studentlägenheter
Nöjesintresserade
Förändringsbenägna och kunskapstörstande kollektivister

Typ A02, Storstadspuls:
Unga
Välutbildade
Singlar eller sambos
Höga inkomster
Bostadsrättsboende, mest i Stockholm
Samhälls och kulturintresserade
Förändringsbenägna individualister

 
At 6:40 em, Anonymous Anonym said...

På min skola finns en flicka i trean som har ett barn. Det sitter liksom med henne på prov o så. Kul :)

 

Skicka en kommentar

<< Home