fredag, december 30, 2005

Ebbas veckorevyn

Nej, jag har inte köpt veckorevyn. Så stort fan av Ebba är jag inte. Däremot hajade jag till när jag såg löpsedeln. Veckorevyn heter nu Ebbas Veckorevyn. Det är ju alldeles galet. Och med henne på framsidan. Vaddå ego?
Tusan. Jag måste nog läsa tidningen. Lillsyrran prenumererar ju. Kanske ska åka hem och smygläsa.
Men jag tycker iaf att tidningen verkar vara väldigt mycket "ebba". Okej att en chefredaktör tar plats, men inte så mycket. Trodde man skulle ha lite översikt över de andra skribenterna och så. Inte göra alla tester ("Ebba testar 5 rouge") själv, liksom.
Kram.

4 Comments:

At 3:17 em, Anonymous Anonym said...

Du har så rätt. Jag räknade antal uppslag Ebba var med på. Jag minns inte antalet, men det var många! Gaah.

 
At 3:50 em, Anonymous Anonym said...

Men det är klart att Ebba måste vara på framsidan och överallt! Det är ju värsta smarta PR-tricket! Jag tror inte att det är Ebba själv som säger att hon vill vara med varannan sida, utan det är en smart och medveten mediastrategi. Ebba von Sydow är ett mkt framgånsrikt varumärke, och skälet till att hon ens blev chhefred är ju att veckorevyn vill utnyttja varumärket Ebba. Och det är ju det dom gör! Smarta.

 
At 4:30 em, Anonymous Anonym said...

Sant att Ebba är ett starkt varumärke, men vi som inte gillar henne kommer ju i alla fall sluta prenumerera när hela tidningen handlar om henne och vad just hon till exempel tycker är inne och ute. Typ "Inne: Lättmjölk. Ute: Mellanmjölk". Haha.

 
At 4:38 em, Blogger Veronika said...

Haha. Är mellanmjölk ute? Tusan också, då måste jag rensa ut den ur kylskåpet.

 

Skicka en kommentar

<< Home