tisdag, september 20, 2005

Nattångest

Jag fattar inte varför jag börjar göra massa misstag nu. När jag har mindre än fyra månader kvar. I början hade jag ångest för varje beslut jag fattade. Nu har jag gjort ett 5000-kronors misstag. Jag vill bara säga "Dra det från min lön". Men det går ju inte. Jag har inte så mycket pengar, inte ens i närheten. Får ringa och gråta i morgon. Kanske jag får lämna tillbaka? Annars har jag letat reda på dem jag beställts från leverantör. Så får jag väl ringa dit och gråta och be dem ta tillbaka.
Men varför börjar jag göra misstag nu? Svaret är väl att jag inte är lika försiktig längre. Inte blir lika nervös, utan bara gör saker.

Och kaos på nationen. Känslomässigt. Hamnade mitt i en storm ungefär när jag tänkt gå hem. Fyra personer som liksom kollade om det var någon där och sen kom in en i taget. Precis när en gått kom nästa in. Som en kö. Tårar, frågor, osäkerhet. Varför hamnade jag mitt i det?
Något som är jobbigt. Sen går det jobbiga hur smidigt som helst, inte alls så jobbigt man trott. Sen kabrak. Allt konstigt, och jag fattar inte. Nåja, folk verkar ju lita på mig iaf, eftersom de kommer och pratar med mig.

Jag har börjat tugga på håret igen.

1 Comments:

At 10:47 fm, Anonymous Anonym said...

Hej gumman! Skönt att höra att du màr lite bättre nu... Fast du màste faktiskt ta det lite lugnare pà jobbbet! Jag vill egentligen inte att du ska jobba alls...

Daniel sàg ett par miniconvers häromdagen, kom o tänka pà dig, men vi sa det fàr vänta tills lillen har träffat oss första gàngen ;)

Skolan här är värsta seriös. Gàr 3-9 h om dagen, fast ledig torsdagar... Massor av läxor, börjar redan känna motivationen sjunka lite ;) Fast samtidigt känns det bra att det är mkt, dà kanske jag lär mig nàt :)

Nu lektion. Men ta hand om dig, lova mig det. Kram!

 

Skicka en kommentar

<< Home