måndag, september 26, 2005

Johans dator

Jag har länge klagat på hur segt sims2 går att spela på min dator. Till det spelet krävs nämligen en speciell teknik på grafikkortet, som jag inte har. Däremot, tack vare min superprocessor, klarar den, med minimikravet om man har fel grafikkort, att köra spelet. Dock kan laddningstiderna vara uppemot en kvart långa, och har man mer än 4 simmar på samma tomt hackar spelet något fruktansvärt.
Johan har därför länge sagt att jag borde installera spelet på hans dator, så kan jag spela här, för hans dator är så bra, jadijadi. Jag har haft två konflikterande känslor inför att spela på hans dator. a) Att det skulle funka skitbra, för det är roligare att spela snabba spel som inte hackar. Samtidigt b) Har jag önskat mig att det inte ska gå att spela på hans dator också, så han slutar skryta så jävla mycket om hur bra hans dator är.
Nu var det ju såklart så att spelet funkade alldeles utomordentligt. Ingenting tog lång tid att ladda, allt gick snabbt och fint, att byta våning, helikoptern kommer flygande, osv. Till på köpet kom en del extrafeatures som jag antar att min dator av någon anledning rationaliserat bort: Små filmklipp, en liten ruta med film i som hoppar upp när något "viktigt" händer någonannanstans än där man tittar.
Och jag är faktiskt glad som sjutton åt att det funkar. För om bara någon månad (drygt) flyttar jag in här. Och då blir Johans dator "min" dator. Och om jag ska gå hemma hela dagarna med en unge, och kanske innan jag föder blir jag sjukskriven. Då måste man kunna spela sitt favoritspel. Det är mycket viktigt.
Vad gäller Johans prylar finns det faktiskt en som inte fungerar exemplariskt, och det är hans diskmaskin. Jag ska ta hit decibelmätaren från jobbet och kolla hur mycket den låter egentligen. Man får huvudvärk i alla fall. Å andra sidan HAR han en diskmaskin, och det är bättre än att inte ha någon.