tisdag, oktober 25, 2005

Kalle & chokladfabriken

Med risk för att bli hatad av samtliga mina (3) läsare undrar jag: Är verkligen Kalle & Chokladfabriken så himla bra?
Jag menar, det är på inget sätt en av de sämsta filmer jag sett. Kanske en av de bättre på senaste tiden. Men det jag hört av sådär 10 personer är: ÅÅÅÅÅh, du BARA MÅSTE se Kalle & chokladfabriken. Det blir lite av ett Titanic-syndrom: när man väl ser filmen är förväntingarna så uppchaussade att filmen på inget sätt kan motsvara dem.
Sen blev jag irriterad på Johan när jag tittade också. Frågade honom om det var Roald Dahl som skrivit boken. Men han visste inte. Så då blev jag irriterad. Å andra sidan visste ju inte jag heller, för då hade jag ju inte frågat. Vad dum jag är! Jag borde bli irriterad på mig själv istället.
Recensioner kan ni läsa här, här och här. Den sista är bäst!